El Phaedra va ser la peça fonamental dels Tangerine per esdevenir no ja únicament uns referents, sinó a establir el gènere com alguna cosa seriosa, més enllà de les provatures, les reversions (de temes clàssics i ja reputats, com els que va fer l'Isao Tomita) o de els jocs de nens que altres practicaven en els albors de l'electrònica.
Eteri i monumental, fluctuant entre capes de so, feixos fugaços de textures irreconeixibles i polsos encavalcats i repicants que esdevingueren el que posteriorment s'anomenaren "seqüències" i que després van ser la base estructural de moltes de les composicions de la banda i de tot el gènere, Phaedra és el primer gran disc de l'era moderna de la música popular.
Els instruments, tots digitals i operats pels Froese, Franke i Baumann, eren encara força primitius, i requerien diverses hores de posada a punt, afinació i manteniment. Ells van ser els primers grans luthiers electrònics, preparant amb cura els seus instruments per poder posar-los en marxa i extreure'n sons que fins aquell moment ningú no havia sentit.
Amb una primera galta homogènia i evocativa que, com si d'un viatge sideral es tractés, se t'endú fins als confins de l'univers conegut i més enllà, i una segona amb tres peces ben diferents i fins i tot base d'algunes experimentacions que els músics volien fer, Phaedra és un disc enorme i irrepetible, el que va establir els fonaments de tot un gènere i canviar per sempre més els cursos de la música moderna.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada