Les tres empremtes troben el seu espai en aquesta recopilació que del novaiorquès feu el segell Blue Note, recollint nou peces, sis de les quals són del mateix Mulligan, i en què els arranjaments propis del jazz west coast (anomenat així perquè la major part dels seus practicants estaven arrelats a L.A.), dolços, llimant les arestes del bop, polint les cantonades per fer-lo particularment fàcil de digerir ja en una primera escolta, permet al Gerry desplegar la seva habilitat amb aquest saxo baríton de sonoritat tan tremenda i particular.
El disc arrenca amb un desplegament de vents de primer nivell: els Lee Konitz, Allen Eager, Zoot Sims i Al Cohn es reparteixen els saxos altos i tenors, mentre que a aquest darrer se li afegeix el Mulligan en el baríton, per desfermar una potència de so aclaparadora a Disc Jockey Jump. Li segueix, però, una delícia com és Venus de Milo. I a partir d'aquí el disc ja flueix amb nota la naturalitat del món entre mig temps molts swingats que entren suau i desperten la passió per la música que convida si no al ball sí a deixar-se portar pels ritmes cadenciosos.
A la festa s'hi afegeixen noms propis com el Chet Baker, el Chico Hamilton, o el Red Mitchell, i mira de fer un repàs per una discografia variada a més de per les diverses formacions (quartets, sextets i fins i tot —com ell mateix el va batejar— "ten-nettes"). I el trajecte acaba sent un molt bon catàleg del so Mulligan, però sobretot de la seva aproximació al jazz, una que farà les delícies de qualsevol neòfit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada